Drutt Corporation vinner kontrakt I Rumäninen

Report this content

Drutt Corporation, världens största leverantör av Mobile Service Delivery Platform (MSDP) produkter, har skrivit kontrakt med Connex, Rumäniens ledande mobiloperatör, för produkter och tjänster.

Connex är Rumäniens största och kraftigt växande mobiloperatör, samt ett av landets starkaste företag. Connex är ett varumärke under Mobifon S.A och har mer än 5 miljoner abonnenter, och representerar 1 % av Rumäniens BNP. Under kontraktet levererar Drutt sin marknadsledande mjukvara för anpassning av innehåll till olika typer av mobiltelefoner, Drutt Rendering. Drutt tillhandahåller också expertkonsulter för att hjälpa Connex att optimera lanseringen av mobila premium tjänster. ”Vi är mycket nöjda med Drutts innovativa lösning, vilken ger oss möjlighet att anpassa och optimera olika typer av innehåll till en mångfald mobilterminaler. Därmed kan vi erbjuda våra kunder en attraktiv och konkurrenskraftig upplevelse”, säger Florin Geanta, Director of Technology and Services Department på Mobifon. Jonas Wilhelmsson, Marknadschef på Drutt Corporation, kommenterar: “Vi är stolta over att bli utvalda av ett företag av Connex storlek och betydelse. Central- och Östeuropa är marknader i stark tillväxt, och möjligheten att arbeta med en professionell operatör som Connex ger oss ytterligare förståelse för regionen. Drutt tar med sig mogna produkter och lång erfarenhet till Rumänien, med en tydlig ambition att snabbt hjälpa Connex erbjuda ett starkt tjänsteutbud och generera stabila intäkter. För ytterligare information, kontakta Jonas Wilhelmsson VP Marketing +46-70-655 1321 jonas.wilhelmsson@drutt.com