Emay Softcom – Kinas ledande leverantör av mobila företagslösningar – väljer plattform från Drutt

Drutt MSDP motorn i Emays mobila portaler till företagsmarknaden.

Stockholm, 2007-04-03 – Drutt Corporation meddelar i dag att Kinas ledande leverantör av mobila företagslösningar har valt Drutt som partner för mobila portaler till företagsmarknaden.

”Vi är övertygade att Drutt Mobile Service Delivery Platform (MSDP) hjälper oss att snabbt kunna lansera den typ av nya mobila tjänster företagsmarknaden efterfrågar,” säger Mr. Li Yan, VD, Emay Softcom. ”De användarvänliga och avancerade segmenteringsmöjligheterna gör det möjligt att erbjuda våra företagskunder en mer dynamisk sälj- & marknadskanal, samt en bättre plattform för att behålla slutanvändarna. Vi ser fram emot att arbeta med Drutt Corporation och lansera nya tjänster till våra kunder.”

Emay implementerar Drutt MSDP som en komplett affärsstödslösning för mobila portaler, transaktioner och distribution av mobila tjänster till sina företagskunder. Drutt MSDP är en standardiserad produkt; en modulär helhetslösning som helt administreras via lättanvända och intuitiva verktyg. Drutt MSDP är globalt marknadsledande med den storsta installerade kundbasen.

”Vi är mycket glada att Emay har valt Drutt MSDP för att lansera sina mobila portaltjänster till företagskunder,” kommenterar Roland Svensson, VD Drutt Corporation. ” Marknadsanalyser visar att företagen vill expandera från enkla SMS tjänster till mer kompletta mobila portaler med kraftfulla möjligheter att segmentera kundbasen. Vår MSDP plattform erbjuder flexibilitet att lanasera en mängd olika typer av applikationer och tjänster. Emay är en innovativ tjänsteleverantör och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med dem.”