• DTRT/

Göteborgsbyrån d.t.r.t. nominerad till utmärkelsen Sveriges bästa reklambyrå

Report this content

Branschtidningen Resumé har i samarbete med undersökningsföretaget Easyresearch frågat 1612 kunder vad de tycker om sin reklambyrå. Betygssättningen ligger till grund för utnämningen ”Sveriges Bästa Byrå 2006”. En av de nominerade reklambyråerna är d.t.r.t. (do the right thing) från Göteborg.

Simon Syrén, vd på d.t.r.t. är glad över nomineringen i klassen för mindre reklambyråer och ser verkligen fram emot torsdagens prisutdelning i Stockholm.

– Jag är naturligtvis jätteglad och stolt över att arbeta på en av Sveriges bästa reklambyråer. Inte minst för att det är våra kunders uppfattning om oss som ligger till grund för den här nomineringen.

Enligt Simon Syrén är nomineringen ett resultat av långvarigt och målmedvetet fokus på kundernas framgång.

– Vi brinner inte för reklam, vi brinner för kommunikation som ger resultat. Och det är så mycket mer än annonser, broschyrer och reklamfilm. Do the right thing handlar om att se till en kommunikativ helhet och skapa reklam som är anpassad till denna. Kanske har det bidragit till att Mäklarhuset utnämndes till ”Årets mäklare 2006” och att Astrid Lindgrens värld slog besöksrekord förra året och nyligen tilldelades ”Stora barnsemesterpriset 2007”.

Bland övriga nominerade göteborgsbyråer till utmärkelsen ”Sveriges Bästa Reklambyrå” märks bland andra Forsman&Bodenfors, Goss, Sandberg Trygg och Shout.

– Det känns verkligen smickrande att figurera tillsammans med så framstående och duktiga reklamkollegor. Men på torsdag är det tävling som gäller. Och skulle vi inte vinna, siktar vi åtminstone på att vara bäst i stan, avslutar Simon Syrén.