DTZ HYR UT I TURNING TORSO GALLERY

HSB Sundsfastigheter har tecknat hyresavtal med den nystartade matkedjan Green-Matmarknad, som har ekologisk inriktning. DTZ har varit rådgivare åt HSB vid uthyrningen, som omfattar ca 2 300 kvm.

Just nu byggs lokalerna om för att passa hyresgästen. Lokalerna kommer att få en saluhallskänsla med matvaror, delikatesser och en restaurang. Man planerar att öppna redan innan jul. Idag finns några mindre ytor lediga för en eller flera specialbutiker som matchar konceptet.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Åberg

Director, Capital Markets, DTZ

Tel:       +46 (0)31 733 86 11

Mob:     +46 (0)705 29 06 13

DTZ har gedigen kompetens inom strategisk fastighetsrådgivning och genomförande. Det gör att vi kan hjälpa fastighetsägare, investerare och hyresgäster med allt som rör fastigheter - oavsett om det handlar om värdebedömningar, analyser vid köp eller försäljning av fastigheter, fastighetsportföljer eller fastighetsbolag, hitta nya lokaler, omförhandling av hyreskontrakt eller utveckling av köpcentrum och butiksfastigheter.

Det centrala i DTZ:s filosofi är att leverera fastighetsrelaterade tjänster baserade på lokal kännedom och erfarenhet. Den svenska verksamheten har ca 85 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Karlstad. Den globala verksamheten är börsnoterad i London och har mer än 10 000 i vårt nätverk på 143 kontor i 43 länder världen över. www.dtz.com/se