DTZ utökar i Norrköping med ännu en hemvändare

Magnus Ericsson har återanställts på DTZ för att arbeta med transaktioner företrädesvis i Östergötland. Hans placering blir därmed inom det starkt växande affärsområdet Capital Markets.

Magnus har erfarenhet av både köp- och säljrådgivning och kommer att fokusera både på större och mindre transaktioner. Han kommer närmast från EFM, där han de senaste tre åren arbetat med både försäljningar och förvaltning. Innan EFM arbetade han med köprådgivning på DTZ och innan dess på Realia, med investeringsanalyser, resultatanalyser och värdering.

-       DTZ är ett professionellt bolag som vuxit starkt men också ett bolag som låter sina anställda utvecklas för att på bästa sätt svara upp mot kunderna. Det känns därför fantastiskt roligt och väldigt naturligt att återvända till DTZ, säger Magnus Ericsson.

-       Att ännu en person väjer att återvända till DTZ är nog det bästa betyg man kan få som ledare. Magnus var en omtyckt konsult och medarbetare under många år och vi är väldigt glada att nu, när han skaffat sig ännu mer erfarenhet, väljer att återvända till oss. Det blir ett viktigt tillskott i en starkt växande region där vi nu skall satsa, säger Agneta Jacobsson, VD DTZ Sweden.

Agneta Jacobsson

VD, DTZ Sweden

E-mail: agneta.jacobsson@dtz.com

DTZ har gedigen kompetens inom strategisk fastighetsrådgivning och genomförande. Det gör att vi kan hjälpa fastighetsägare, investerare och hyresgäster med allt som rör fastigheter - oavsett om det handlar om värdebedömningar, analyser vid köp eller försäljning av fastigheter, fastighetsportföljer eller fastighetsbolag, hitta nya lokaler, omförhandling av hyreskontrakt eller utveckling av köpcentrum och butiksfastigheter.

Den centrala i DTZ:s filosofi är att leverera fastighetsrelaterade tjänster baserade på lokal kännedom och erfarenhet. Den svenska verksamheten har ca 85 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Karlstad. Den globala verksamheten är börsnoterad i London och DTZ har mer än 10 000 i vårt nätverk på 143 kontor i 43 länder världen över. www.dtz.com