DTZ vill bli störst även i Malmö

Report this content

​DTZ fortsätter att växla upp verksamheten inom transaktioner av kommersiella fastigheter i Öresundsregionen med Christer Axengard som nyligen anställts som fastighetsmäklare på DTZ:s Malmökontor.

DTZ fortsätter att växla upp verksamheten inom transaktioner av kommersiella fastigheter i Öresundsregionen med Christer Axengard som nyligen anställts som fastighetsmäklare på DTZ:s Malmökontor. Christer har en mycket bred och mångårig erfarenhet och kommer närmast från NAI Svefa Transactions där han varit regionchef för södra Sverige.

-       Vi är väldigt nöjda med anställningen av Christer som är ett naturligt steg i den positiva utvecklingen av vår transaktionsavdelning i Östersundsregionen. Vi vill vara ledande på de marknader där DTZ finns etablerade och dit når vi genom att ha de mest kunniga och erfarna medarbetarna i vårt team, säger Fredrik Lidjan, Head of Capital Markets för DTZ i Sverige.

DTZ är marknadsledande inom kommersiella fastigheter i Öresundsregionen med ca 30 anställda varav ca 10 i Sverige och 20 i Köpenhamn. Nu vill bolaget bli störst även på Transaktioner i Malmö och södra Sverige och planerar att fortsätta växa ytterligare i regionen under 2010. Som ett led i denna satsning har företaget under 2010 utökat styrkan med fem erfarna fastighetsmäklare och nu i juni flyttar DTZ sitt lokala Malmökontor till nya lokaler i Turning Torso, Västra Hamnen.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Lidjan, Head of Capital Markets, DTZ in Sweden

Epost: fredrik.lidjan@dtz.com

Om DTZ

DTZ är en av de största globala fastighetsrådgivarna, med mer än 10 000 anställda på 143 kontor i 43 länder världen över. DTZ är oberoende rankat som ett av de ledande företagen inom fastighetsrådgivning på varje lokal delmarknad där de bedriver verksamhet. Det gör att vi kan hjälpa fastighetsägare, investerare och hyresgäster med allt som rör fastigheter – oavsett om det handlar om att hitta nya lokaler, fastighetsvärderingar, omförhandling av hyreskontrakt eller rådgivning och analyser vid förvärv eller försäljning av fastigheter eller fastighetsportfoljer. Positionen reflekterar den centrala vikten i DTZ:s filosofi av att leverera fastighetsrelaterade tjänster baserade på lokal kännedom och erfarenhet. Den svenska verksamheten har ca 90 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Norrköping.

Taggar:

dtz