Kobe Holding säljer modern logistikfastighet i Tallinn

DTZ har varit rådgivare åt Kobe Holding vid försäljningen av en modern logistikfastighet i Tallinn. Fastigheten säljs till en svensk investerare.

Fastigheten är belägen i Tallinns främsta industriområde, bara ett par minuter med bil från centrala Tallinn. Den totala på ytan på byggnaden, som är uppförd i omgångar mellan 2000-2006, uppgår till 23.900 kvm. Tomten omfattar knappt 35.000 kvm. På fastigheten finns också en byggrätt om 11.000 kvm.

Fastigheten är helt uthyrd till Ericsson. Köpeskillingen uppgår till 10.500.000 Euro.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Lidjan, Head of Capital Markets, DTZ in Sweden

Epost: fredrik.lidjan@dtz.com

DTZ har gedigen kompetens inom strategisk fastighetsrådgivning. Det gör att vi kan hjälpa fastighetsägare, investerare och hyresgäster med allt som rör fastigheter - oavsett om det handlar om rådgivning och analyser vid förvärv eller försäljning av fastigheter eller fastighetsportföljer, att hitta nya lokaler, omförhandling av hyreskontrakt eller fastighetsvärderingar.

Den centrala vikten i DTZ:s filosofi är att leverera fastighetsrelaterade tjänster baserade på lokal kännedom och erfarenhet. Den svenska verksamheten har ca 90 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Norrköping. Den globala verksamheten är börsnoterad i London och har mer än 10 000 anställda på 143 kontor i 43 länder världen över.