X-mas Delight: Dufvenkrooks nya årgångsglögg

Report this content

I tio år har svenskarna kunnat njuta av Dufvenkrooks glögg i olika variationer och smakblandningar. Lagom till glöggsäsongen 08 presenteras en ny årgångsglögg med namnet X-mas Delight, som kännetecknar att Dufvenkrooks fyller 10 år i år. X-mas Delight är en läcker kakaoglögg med smak av knäck, pomerans och traditionella julkryddor som går att drickas både varm och kall.

X-mas Delight är en jubileumsglögg som lanseras för att markera Dufvenkrooks 10-årsfirande.

– Vi var först på marknaden med att ha en årgångsglögg men sedan har största konkurrenten hakat på idén. Nu gör vi en ny satsning, men med skillnaden att denna årgångsglögg visar ålder istället för årtal, säger Jeanette Liljekvist Hermansson, glöggmakare på Dufvenkrooks.

X i X-mas Delight står alltså för siffran 10, för att visa hur många år Dufvenkrooks firar i år. Glöggen är en kakaoglögg med inslag av knäck, pomerans och traditionella julkryddor. Den har en stor doft med tydlig karaktär av gräddig mörk choklad och en intensiv och kryddig ton. Drycken är fint balanserad både i smak, sötma och fyllighet. Liksom Dufvenkrooks andra glöggsorter kan den drickas både varm och kall, serverad med en isbit.

– Vi arbetar under hela året intensivt med att hitta nya intressanta glöggsmaker. För vår nya årgångsglögg ville vi ha något alldeles extra. X-mas Delight är en riktig fullträff som passar lika bra på egen hand som till chokladdesserter eller bakverk. Den är dessutom fantastiskt god till en kopp kaffe, säger Jeanette Liljekvist Hermansson.

Dufvenkrooks X-mas Delight (20%) har artikelnummer 96504-02 på Systembolaget och kostar 69 kr (50 cl).

För mer information, kontakta:
Jeanette Liljekvist Hermansson
Tel: 08-587 410 82, mobil: 0705-32 66 47
E-post: jeanette@tegnerhermansson.se

Besök också gärna vår hemsida, www.dufvenkrooks.se eller www.newsdesk.se/pressroom/dufvenkrooks