DUG Foodtech: Kort uppdatering om pågående aktiviteter

Report this content

Sedan lanseringen av nya DUG i april i år är det mycket aktivitet på gång och vi vill kort informera om en del av det som händer just nu.

Tyskland

Sedan lanseringen med REWE Lieferservice har vi fått mycket positiv återkoppling från aktörer i Tyskland och vår partner Cenfood. Arbetet pågår där vi bearbetar REWE-regionerna, liksom EDEKA-regionerna, Metro med flera. Vi har fått en första listning på REWE Ost vilket möjliggör att vi kan aktivera oss på plats i städer som Berlin med en befolkning på 6,2 miljoner i storstadsområdet. Vi ser stora möjligheter i Tyskland, där det finns en stor efterfrågan i detta potatisälskande land. Vi kommer nu att fokusera på vår synlighet i Tyskland, både gentemot kunder och konsumenter.

Lansering på Mathem

Under vecka 37 lanserar vi DUG potatisdryck med Mathem. Vi ser fram emot att nå ut till ännu fler kunder och erbjuda dem ett hållbart och välsmakande alternativ till traditionella mejeriprodukter. Med Mathem blir vi tillgängliga nationellt i Sverige för både konsumenter och Foodservice.

Ny grafisk profil

Vi är stolta över att inom kort kunna presentera en helt ny grafisk profil. Denna förändring speglar vårt engagemang för innovation och hållbarhet, och kommer att hjälpa oss att kommunicera vårt varumärke ännu tydligare och mer effektivt. Den nya förpackningen är första steget i vår profil och vi får mycket positiv återkoppling på den nya förpackningens tydlighet och fräschhet.

Namnbyte

För att bättre representera vårt fokus och våra ambitioner har vi bytt företagsnamn från Veg of Lund till DUG Foodtech. Detta nya namn återspeglar vår spetskompetens inom livsmedelsteknik och vår strävan att utveckla nya, hållbara livsmedelsprodukter. Synergier med att ha ett enhetligt namn skapar igenkännande och styrka till både produkterna, företaget och på aktiemarknaden.

World of Coffee Copenhagen juni 2024

World of Coffee-mässan, där hela världens kaffeelit träffas, var en mycket positiv och givande upplevelse för oss. Vår DUG Barista testas nu på cafékedjor runt om i Europa och övriga världen. DUG Barista mottogs mycket väl på mässan av både baristor och inköpare. Vi är glada över den entusiasm och det intresse som DUG Barista har genererat och ser fram emot att se den på cafémenyer runt om i Europa. Vi ser stor potential i kaffekanalen globalt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Dug Foodtech AB (publ)

Helene Nielsen, verkställande direktör

E-post: helene.nielsen@vegoflund.se

Om Dug Foodtech

Dug Foodtech ska vara det naturliga valet för alla aktörer i omställningen till växtbaserade livsmedel. Bolagets affärsidé är att använda egna patenterade metoder, innovativa lösningar och kunskap för att utveckla, sälja produkter som marknaden efterfrågar. För att livsmedelsindustrin ska nå sina uppsatta klimatmål krävs förändringar. Bolaget bidrar genom sin satsning på växtbaserade livsmedel med lågt klimatavtryck, råvaror som är lättodlade och tillgängliga samt har hälsofördelar för slutkonsument. Bolaget och dess väletablerade samarbetspartners på prioriterade marknader och kanaler ger förutsättningar att växa på en global marknad, värderad till 100 miljarder US-dollar. Aktien är noterad på Nasdaq First North och handlas under namnet DUG. Läs mer på ir.vegoflund.se. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: ca@mangold.se.

Taggar:

Snabbfakta