Veg of Lunds styrelseledamöter och större ägare avser nyttja samtliga innehavda teckningsoptioner av serie TO1

Report this content

Ledamöter i styrelsen och större ägare i Veg of Lund AB (”Veg of Lund” eller ”Bolaget”) avser nyttja innehavda teckningsoptioner av serie TO1 som emitterades under tredje kvartalet år 2021 (”Teckningsoptioner”). Tecknings­perioden för teckningsoptionerna av TO1 påbörjades den 25 februari 2022 och pågår fram till och med den 10 mars 2022.

Innehavare av teckningsoptioner äger rätt att för varje ägd Teckningsoption teckna en (1) ny aktie i Veg of Lund till ett pris om 11,06 SEK per aktie. Antalet teckningsoptioner av serie TO1 som avses nyttjas av ledamöter i styrelsen och större ägare uppgår till 213 567 st, motsvarande en teckning av 213 567 aktier till ett värde om cirka 2,4 MSEK. Styrelseledamöterna och större ägare avser nyttja sina teckningsoptioner av TO1 enligt följande:

Anders Färnqvist, större aktieägare
Nyttjar 70 000 TO1, motsvarande 774 200 SEK

Eva Tornberg, större aktieägare och styrelseledamot
Nyttjar 50 000 TO1, motsvarande 553 000 SEK

Anders Hättmark, större aktieägare och styrelseledamot
Nyttjar 28 979 TO1, motsvarande 320 508 SEK

Torbjörn Malmsjö, större aktieägare
Nyttjar 24 755 TO1, motsvarande 273 790 SEK

Drivator Equity AB, större aktieägare
Nyttjar 22 137 TO1, motsvarande 245 233 SEK

Einar Haugland, större aktieägare
Nyttjar 17 660 TO1, motsvarande 195 319 SEK.

Sammanfattande villkor för Teckningsoptionerna:

Utnyttjandeperiod: 25 februari 2022 – 10 mars 2022.

Teckningskurs: 11,06 SEK per aktie.

Volym: 784 619 Teckningsoptioner. Vid fullt utnyttjande nyemitteras 784 619 aktier och Bolaget kan tillföras upp till cirka 8,68 MSEK, före emissionskostnader.

Sista dag för handel med Teckningsoptionerna: 8 mars 2022.

Notera att de Teckningsoptioner som inte utnyttjas senast den 10 mars 2022, alternativt avyttras senast den 8 mars 2022, förfaller värdelösa. För att Tecknings­optionerna inte ska förfalla krävs aktiv teckning av aktier alternativt avyttring av Teckningsoptioner.

Hur Teckningsoptionerna utnyttjas:

Förvaltarregistrerade Teckningsoptioner (depå)

Teckning och betalning av aktier som tecknats genom utnyttjandet av Teckningsoptioner ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Vänligen kontakta er förvaltare för ytterligare information.

Direktregistrerade Teckningsoptioner (VP-konto)

Anmälningssedel med instruktion för betalning kommer att finnas tillgänglig på Bolagets webbplats ir.vegoflund.se/aktien/ och på emissionsinstitutet Mangold Fondkommission AB:s hemsida mangold.se.

Ingen emissionsredovisning eller inbetalningsinstruktion kommer att skickas ut. Teckning ska ske genom samtidig kontant betalning enligt instruktioner på anmälningssedeln. Teckningsoptionerna ersätts därefter med interimsaktier (IA) i väntan på registreringen hos Bolagsverket.

Rådgivare
Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare samt emissionsinstitut och Fredersen Advokatbyrå är legal rådgivare till Veg of Lund i samband med utnyttjandet av Tecknings­optionerna.

För ytterligare information avseende Teckningsoptionerna, vänligen kontakta:

Mangold Fondkommission AB

E-post: emissioner@mangold.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Veg of Lund AB
Emma Källqvist (tf VD och CFO)
E-post: emma.kallqvist@vegoflund.se

Om Veg of Lund
Veg of Lund utvecklar unika växtbaserade livsmedel som möter konsumenternas krav på smak och hållbarhet. Bolaget har rötter i forskning vid Lunds universitet och äger patenterade metoder för att utveckla nya matkategorier inom den snabbväxande marknaden för växtbaserade livsmedel. Veg of Lunds klimatsmarta och smakrika produkter säljs i Europa och Asien under varumärket DUG®. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market under ticker VOLAB. Läs mer på ir.vegoflund.se. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: ca@mangold.se.

Taggar:

Snabbfakta

Ledamöter i styrelsen och större ägare i Veg of Lund AB avser nyttja innehavda teckningsoptioner av serie TO1 som emitterades under tredje kvartalet år 2021 . Tecknings­perioden för teckningsoptionerna av TO1 påbörjades den 25 februari 2022 och pågår fram till och med den 10 mars 2022.