Brand i produktionsanläggning

En brand inträffade under onsdagen vid Rexcell Tissue & Airlaids bruk i Dals Långed i Dalsland. Inga personer har skadats. Släckningsarbetet avslutades under onsdagskvällen.

Rexcell Tissue & Airlaid är ett dotterbolag till Duni. Vid enheten i Dals Långed tillverkas torrformerat mjukpapper, s k airlaid. Branden uppstod i en produktionsanläggning vars produktion utgör basen vid tillverkning av bordsdukningsprodukter och hygienprodukter. En översyn av skadorna i produktionsanläggningen och dess konsekvenser genomförs för närvarande. Bolaget är försäkrat mot eventuella produktionsstopp.

Fredrik Wahrolén, kommunikationschef, tel 0734-19 62 07, mail fredrik.wahrolen@duni.com

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 000 anställda fördelat på 17 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm.
www.duni.com