Duni fortsatt engagerat i prestigefyllda matlagningstävlingen Bocuse d'Or

Duni, global leverantör av produkter för dukning och take-away, väljer att fortsätta sitt engagemang i matlagningstävlingen Bocuse d'Or och går in som sponsor vid finalen i Lyon, den 27-28 jan 2015. Duni var även huvudsponsor vid den europeiska finalen av Bocuse d'Or som ägde rum i Stockholm i maj 2014.

- Bocuse d'Or är en tävling där världens bästa kockar deltar. De strävar efter att skapa spektakulära matupplevelser och bidra med inspirerande nya idéer inom matlagningskonsten. Det passar oss bra eftersom vi vill ligga i framkant när det gäller utveckling av produkter och trender för hur mat och dryck presenteras. Dunis fokus är att bidra till att skapa en positiv upplevelse vid varje tillfälle då mat och dryck serveras - en Goodfoodmood, säger Tina Andersson, marknads- och kommunikationsdirektör på Duni.

Matlagning som underhållning är en global trend som ökat under en längre period. Duni väljer att sponsra Bocuse d'Or eftersom företaget är övertygat om att tävlingen kommer att få mycket uppmärksamhet och följas av många av Dunis kunder.

Utöver sponsringen av Bocuse d'Or-finalen stöttar Duni även den svenske kocken Tommy Myllymäkis satsning mot guld. Tommy Myllymäki vann den europeiska finalen i Stockholm och är därmed en av tolv europeiska kockar vid slutfinalen i Lyon. I finalen tävlar 24 länder från hela världen under två dagar.

Om Bocuse d’Or
Bocuse d’Or, som startades av Paul Bocuse 1987, är en tävling som hålls vartannat år och ofta kallas Kock-VM. Kockar från 24 länder, som kvalificerat sig via regionala tävlingar, möts i ett världsmästerskap. Den vinnande kocken får den prestigefyllda Bocuse d’Or-trofén och en prissumma på 20 000 EUR.

Om Duni
Duni tillverkar snygga och praktiska produkter för alla typer av dukning och take-away. Vi har ett inspirerande sortiment för alla tillfällen där det serveras mat eller dryck: enkla och eleganta middagar, ett snabbt mål på kvarterskrogen eller en lång affärslunch, en läcker take-away från närmaste food truck eller en sittning med kollegorna på pop-up-restaurangen runt hörnet.

Att äta och dricka tillsammans skapar den perfekta inramningen för trivsamma stunder. När stämningen och maten är god blir känslan bra. Det är en chans att ladda batterierna och unna sig själv, familj och vänner något extra – oavsett om man är hemma eller borta och om man sitter till bords eller är på språng.

Duni skapar goodfoodmood överallt där människor umgås kring mat och dryck. Vi är stolta över att vara officiell leverantör till Bocuse d’Or i Lyon 2015.

Tina Andersson, Marknads- och kommunikationsdirektör
tel +46 734 196224