• Duni Group/

Duni går in som sponsor till Skistar Swedish Open i Båstad – och tar streetfood till en ny nivå

Som ny official partner sprider Duni matglädje under herrtennisveckan. I ett unikt samarbete med stjärnkocken Titti Qvarnström har en specialkomponerad meny tagits fram som erbjuds Båstadbesökarna från Dunis egen foodtruck – allt i hållbarhetens tecken.

Konceptet går under namnet ”Streetfood by Duni”. Titti Qvarnström, Sveriges kanske hetaste kock just nu, har tagit fram en vegetarisk meny som är helt baserad på lokala skånska råvaror. Maten serveras tillsammans med Dunis produkter från ecoecho®-serien, en kollektion bestående av tallrikar, bestick och servetter gjorda av material som är fullt komposterbara och miljöanpassade.

Intill foodtrucken demonstrerar Duni hur kompostering av ecoecho®-produkter går till i ett samarbete med Solserv. Där kan matgästerna själva se hur processen går till när serveringsartiklarna bryts ned till jord igen.

”Det här konceptet ligger verkligen i tiden och vi är glada över att kunna erbjuda det till en bred publik under tennisveckan”, säger Thomas Gustafsson, VD på Duni. ”Vi vill ge tennisåskådarna något utöver det vanliga. Vi tror att vår streetfood med stjärnkocksstatus, serverat tillsammans med de mest hållbara produkterna, kommer att uppskattas mycket. Att vi dessutom kan visa hur våra produkter går från bord till jord är också något vi är stolta över.”

Pressbilder: http://www.duni.com/sv/newsroom/#/latest_media

För mer information, vänligen kontakta:

Saloni Deva, IR & Communications Manager
telefon +46 40 10 62 00
mobil +46 734 196389
email saloni.deva@duni.com

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 100 anställda fördelat på 18 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”. ISIN-kod är SE0000616716.

Citat

Thomas Gustafsson, VD och koncernchef