Duni gästspelar på Pontus!

Under oktober månad gästspelar borddukningsföretaget Duni på Stockholms-krogen Pontus!. Det är ett resultat av ett samarbete med ägaren Pontus Frithiof, som sitter med i det nybildade Duni HORECA Advisory Board.

Börsnoterade Duni tar till nya grepp för att visa sina olika borddukningskoncept. Under oktober månad dukar därför den kända Stockholms-krogen Pontus! upp med företagets produkter på utvalda barluncher, och gästerna får dessutom ett paket med sig hem av den exklusiva servetten ”Elegance”.

Pontus Frithiof, ägare till Pontus!, kommenterar:
– För oss är det viktigt med känsla och atmosfär. Därför känns det naturligt att duka upp med Duni, som ligger i framkant när det gäller trender och design.

Samarbetet är ett resultat av att Pontus Frithiof sitter med i det nybildade Duni HORECA Advisory Board. Den består av kockar, cateringentreprenörer och restauratörer som är verksamma både i Sverige och utomlands. Medlemmarna bidrar med inspiration och idéer för koncept och produkter till framtidens restauranger.

Även Dunis koncernchef Fredrik von Oelreich tycker att samarbetet är ett spännande initiativ:
– Pontus! är ett av de mest intressanta krogkoncepten som lanserats i Stockholm på senare tid. Jag tror att denna typ av samarbeten är givande för bägge parter, och Duni bidrar med inspiration både till restaurangen och till gästerna.

För mer information om Pontus!, se www.pontusfrithiof.com