Duni lanserar det banbrytande biomaterialet Green PP

Ett steg framåt för marknaden – och miljön.

Green PP är något helt unikt på dagens marknad: ett innovativt biobaserat material som ger alla funktionsfördelar som traditionell polypropen (PP) och som dessutom är helt återvinningsbart. Till skillnad från de flesta plaster som kommer från fossila råmaterial tillverkas Green PP av förnyelsebara resurser – nämligen från växter.

Med Green PP kan därför du som driver restaurang- och cateringverksamhet trygga kvalitén, hålla företagets miljöpåverkan på lägsta möjliga nivå och ge ett attraktivt budskap till miljömedvetna kunder och anställda.

De första Green PP-produkter som Duni lanserar på marknaden är de förseglingsbara Duniform®take-away-trågen, som fick ett mycket positivt mottagande av kunderna under förlanseringen 2014.

För mer information, var vänlig kontakta:
Linus Lemark
Director Meal Service
Tel 040-106200
Mobil 0734-196284
linus.lemark@duni.com

Ladda ner bilder:
www.duni.com/press-images

www.duni.com/greenpp/se

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 100 anställda fördelat på 18 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Duni.se