Duni lanserar ett revolutionerande nytt dukmaterial

En ny stjärna är född. Den heter Evolin™ - the evolution of linen. Evolin™ är ett nyutvecklat material som för första gången kombinerar engångsproduktens bekvämlighet med utseendet och känslan hos linne. Evolin sparar tid och pengar samt ger ökad flexibilitet utan att kompromissa med kvalitet.

Evolin är ensam i sitt slag. Det är en helt unik produkt framtagen för att möta högt ställda krav och utvecklad i samarbete med några av Europas främsta krögare. Den kombinerar på ett unikt sätt engångsproduktens bekvämlighet med linnedukens utseende och känsla och kan därför skaka om marknaden för dukar. Detta är alternativet till linne som marknaden sökt.

Att använda Evolin ger flera fördelar – mer tid, ökad flexibilitet och mindre bekymmer. Dukar kommer att finnas i förrådet när de behövs, rena och klara att använda och med jämn kvalitet. Och som en extra fördel kommer dukningarna att ha en perfekt symmetri med identiska vikningar och linjer. Evolin är dessutom ett smart val, både när det gäller ekonomi och miljöpåverkan. Det kommer inte att finnas anledning att betala för extra lager eller för överraskningar och efter användning finns flera miljömässigt ansvarsfulla sätt att göra sig av med den. Evolin tillverkas av förnyelsebara material och uppfyller europeisk standard för kompostering (EN 13432).

Besök http://www.evolutionoflinen.com/ för att ta del av utvecklingen och höra vad våra ambassadörer säger om Evolin™. Där kan du också anmäla dig som testkund och bli först att använda Evolin™.

Gör dig redo att ta del av dukningsevolutionen!

För mer information kontaktas:
Marielle Noble, Kommunikationsdirektör, Duni AB
Tel: 0734-196179
marielle.noble@duni.com

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 000 anställda fördelat på 17 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.