Duni vinner hållbarhetsutmärkelsen "Grünes Band" i Tyskland

Som ett resultat av ”Our Blue Mission”, plattformen för ansvarsfullt företagande, har Duni vunnit den tyska utmärkelsen ”Grünes Band” i kategorin Ekologi. Hans-Georg Wegner och Axel Gelhot från Duni i Tyskland var stolta mottagare av utmärkelsen vid mässan Intergastra i Stuttgart.

Hållbarhet står högt på allas agenda - även för HoReCa-branschen. För alla leverantörer i branschen är det ett viktigt ansvar att göra detta till mer än en marknadsföringsfråga och att införa ambitiösa mål och faktiska aktivitetsprogram, så att hotell, restauranger och storkök aktivt kan välja hållbara produkter.

Huss Media Group har tagit fram "Grünes Band", den hittills enda hållbarhetsutmärkelsen inom HoReCa i Tyskland. För att lyfta fram och premiera företag som gör stora insatser när det gäller hållbarhet ges utmärkelser i kategorierna Energi, Vatten, Klimat, Ekologi, Fair-trade/socialt ansvar och Helhetssyn.

Duni med hållbarhetsprogrammet "Our Blue Mission" nominerades topp tre inom kategorin Ekologi. Läsare till de två dominerande HoReCa-facktidningarna i Tyskland, ansåg att Duni genom "Our Blue Mission", tagit ett stort steg och har stora ambitioner inom hållbarhet, och därför var det mest övertygande konceptet. Duni rankades därför nummer ett i kategorin Ekologi.

"Vi är glada och stolta över denna utmärkelse. Det är ett tydligt tecken på att våra kunder uppskattar det vi gör och att "Our Blue Mission" hjälper oss att förmedla våra ambitioner och mål", säger Elisabeth Gierow, CSR- och kvalitetsdirektör, Duni.

Our Blue Mission www.duni.com/blue-mission

Grünes Band www.gruenesband.de

Tina Andersson, Corporate Marketing & Communications Director, tel 040-106382

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 1 900 anställda fördelat på 18 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ OMX Stockholm under kortnamnet ”DUNI”.