Förändring i Dunis ledningsgrupp

Thomas Lööb har beslutat att lämna Duni för att inleda en ny karriär som professionell styrelseledamot. Han fortsätter dock som styrelseordförande i Rexcell Tissue & Airlaid AB. Magnus Carlsson har utsetts till Corporate Development Director.

Thomas Lööb har varit Corporate Development Director på Duni sedan 2012 och fortsätter i denna roll fram till den 31 december 2018 men lämnar Dunis ledningsgrupp den 1 juli 2018. Thomas är sedan 2014 också styrelseordförande i Rexcell Tissue & Airlaid AB och kommer att fortsätta i denna roll. Fredrik Malmgren, Operations Director, kommer att representera Rexcell i Dunis ledningsgrupp.

Magnus Carlsson har utsetts till Corporate Development Director och ansluter till Dunis ledningsgrupp den 1 september 2018. Magnus har varit Group Controller på Duni sedan 2009.

Dunis VD, Johan Sundelin, säger:

“Thomas Lööb har varit en stor tillgång för Duni både som medlem av ledningsgruppen och i utvecklingen av Rexcell. Han kommer att fortsätta som styrelseordförande i Rexcell men vi ser också fram emot ett fortsatt samarbete kring utvalda strategiska initiativ i framtiden. Vi välkomnar samtidigt Magnus till ledningsgruppen. Interna rekryteringar, som denna, stärker vår ambition att främja talangutvecklingen i Duni.”

::

För mer information, kontakta:
Johan Sundelin, VD och koncernchef, tel 0734-19 63 89

::

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 2 400 anställda fördelat på 23 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland, Polen, Thailand och Nya Zeeland. Duni är noterat på NASDAQ Stockholm under kortnamnet ”DUNI”. ISIN –kod är SE0000616716.

Citat

Dunis VD och koncernchef, Johan Sundelin