Tina Andersson blir ny Corporate Marketing & Communications Director i Duni

Tina Andersson, nuvarande styrelseledamot i Duni, blir ny Corporate Marketing & Communications Director i Duni med ansvar för varumärke, PR, Investor Relations, kvalitet och miljö. Tina, född 1969, är civilekonom och kommer närmast från en tjänst som marknads- och innovationsdirektör på Hilding Anders. Hon är även styrelseledamot i Midsona AB. Tina tillträder sin tjänst den 1 september och avgår då som styrelseledamot i Duni som en konsekvens av sin anställning.

Marielle Noble, nuvarande kommunikationschef, kommer att tillträda som marknadsdirektör för affärsområde Consumer.

För ytterligare information kontaktas

Thomas Gustafsson, VD och koncernchef, tel 040 - 10 62 00

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 1 900 anställda fördelat på 17 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Duni är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.