Valberedningen för Duni AB föreslår styrelse inför årsstämman 2013

Dunis valberedning kommer vid årsstämman 2013 att föreslå att Alex Myers väljs till ny styrelseledamot i Duni.

Alex Myers är född 1963 och har en filosofie kandidat i organisationsteori från Yale University i USA. Han är VD och koncernchef för ArjoHuntleigh, ett företag i Getingegruppen. Alex Myers är oberoende i förhållande till bolaget och bolagets ledning samt även i förhållande till Dunis större aktieägare.

Valberedningen föreslår vidare omval av Anders Bülow, Tina Andersson,Pia Rudengrenoch Magnus Yngen. Thomas Gustafsson, som tillträdde som VD och koncernchef för Duni AB i december 2012, har avböjt omval.

Valberedningens ledamöter samt information om nuvarande styrelseledamöter framgår på Dunis hemsida www.duni.com. Valberedningens övriga förslag presenteras i kallelsen till Dunis årsstämma. Årsstämman äger rum torsdagen den 2 maj 2013 i Malmö.

För ytterligare information, kontakta:

Valberedningens ordförande
Rune Andersson, tel: +46 (0)40 98 77 00

Kontaktperson Duni AB
Mats Lindroth, Finansdirektör, tel: +46 (0) 40 10 62 00

Duni är en ledande leverantör av attraktiva och funktionella produkter för dukning och take-away. Varumärket Duni marknadsförs på över 40 marknader och är marknadsledande i centrala och norra Europa. Duni har cirka 1 900 anställda fördelat på 17 länder, huvudkontor i Malmö och produktion i Sverige, Tyskland och Polen. Omsättningen för 2012 uppgick till 3,7 miljarder kronor. Duni är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.