Ny vd på Dunkin’ Donuts som rustar för nästa steg

Jimi Metz blir ny vd och verksamhetschef för restaurangkedjan i Sverige.
Den nye vdn tillträder samtidigt som kapitalbasen stärks för planerat nästa steg i etablerandet av en av världens ledande restaurangkoncept i Sverige.

Jimi Metz kommer närmast från Texas Longhorn där han varit franchiseansvarig för 32 enheter och har en gedigen bakgrund inom restaurang/QSR. I samband med att Metz tillträder den 1 juli flyttas bolagets huvudkontor från Linköping till Stockholm.

Tommy Svensson, avgående vd, delägare och en av grundarna till Dunkin’ Donuts i Sverige kommer fortsättningsvis stötta företagets fortsatta utveckling via sin styrelsepost.

Den som varit gäst i Dunkin’ Donuts restauranger utomlands känner igen utbudet men är i Sverige kompletterat med fler sallader. Den senaste tidens satsning på att komplettera maträtterna med salladerna Super Bowl har inneburit att fler matgäster äter lunch i veckorna samtidigt som kaffegästerna fortsatt att komma.

–  För oss är det rätt tillfälle att Metz tar över rodret nu när vi har fått matgäster att upptäcka Dunkin’ Donuts utbud och vi därmed skapat en stabil plattform för kommande år på den svenska QSR-marknaden, säger Tommy Svensson.

–  Det triggar mig att få ännu fler gäster att upptäcka vårt breda utbud av frukost, fika och lunchmat. Det vi erbjuder passar både den som bara vill ha något gott snabbt och den som vill bli mätt på något hälsosamt, säger nye vdn Jimi Metz.

Dunkin´ Donuts restauranger finns i Gallerian på Hamngatan i Stockholm, Skärholmens Centrum, Täby Centrum, Kista Galleria, på Vasagatan i Stockholm och Mall of Scandinavia. Samtliga restauranger har A-lägen och drar till sig en stor kundgrupp.

För mer information:
Jimi Metz, vd, 070-760 71 19 eller på jimi.metz@dunkindonuts.se
Se även hemsidan
www.dunkindonuts.se

Om Dunkin´ Donuts
Dunkin´ Donuts i Sverige erbjuder ett brett och varierat utbud av kaffe, espresso-baserade drycker, te, Coolatta®, frysta drycker, bagels, croissanter, wraps, sallader, sandwiches och självklart även donuts och muffins, snabbserverat i bekväma miljöer.

Dunkin´ Donuts, som grundades 1950, har i dagsläget närmare 11 000 restauranger i 33 länder och är noterat på Nasdaq, DNKN. www.DunkinDonuts.com

Taggar: