Bokslutskommuniké januari-december 2011

Starkt kvartal och styrelsen föreslår utdelning

Året 2011 har handlat om att investera och konsolidera för att skapa förutsättningar för ytterligare tillväxt. Under de kommande åren kommer Duroc att lägga kraft och fokus på att expandera befintliga verksamheter i Luleå snarare än att göra nya större förvärv. Ambitionen är att Luleå-verksamheterna inom ett par år ska fördubbla volymerna och att industrihandelsverksamheten ska ge bra avkastning över konjunkturcykler. Styrelsen föreslår att en ordinarie utdelning ska lämnas om 0,65 kronor (-) per aktie samt att, i skenet av ett minskat kapitalbehov, en engångsutdelning om 2,20 kronor per aktie ska lämnas.

Koncernen 2011 JAN-DEC 2010 JAN-DEC 2011 OKT-DEC 2010 OKT-DEC

Orderingång Mkr

Nettoomsättning Mkr 585,2 439,0 178,8 121,9
Rörelseresultat Mkr 20,0 -16,5 9,3 -6,2
Resultat efter skatt Mkr 12,7 -18,2 5,8 -6,2
Resultat per aktie kronor 1,73 -2,48 0,79 -0,85
Eget kapital per aktie kronor 26,12 24,38
Soliditet % 50 57
Orderstock Mkr 126,0 101,8

Erik Albinsson, vd och koncernchef, tel 070-492 78 33.

Denna information är sådan som Duroc AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 februari 2012 kl 07.15.

Duroc-koncernen förvaltar och utvecklar industri- och industrihandelsföretag. Koncernen omsätter ca 600 Mkr och har ca 220 medarbetare. Duroc är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. www.duroc.com

- Denna release är distribuerad av Duroc, Charlotta Hörnqvist, Kommunikation/IR, charlotta.hornqvist@duroc.com, tel 08-789 11 35, mobil 070-602 20 30.