Delårsrapport jan-mar 2011 Orderingången ökade med 65 %

Första kvartalet 2011 summerar Duroc en orderingång om 166,1 Mkr (100,6). Det är Durocs starkaste kvartal sedan andra kvartalet 2008. Orderstocken har växt till 140,8 Mkr (60,1), vilket är mer än en fördubbling jämfört med samma period föregående år. Den ökade orderingången är hänförlig till alla verksamheter i koncernen, men framförallt har investeringstakten för verktygsmaskiner ökat kraftigt och därmed orderingången inom affärsområde industrihandel.  2011 kommer att handla om fortsatt fokus på tillväxt och ökad lönsamhet i befintliga verksamheter, samt förvärv eller strukturaffärer.

Januari–mars 2011

• Orderingång 166,1 Mkr (100,6)
  • Orderstock 140,8 Mkr (60,1)
  • Nettoomsättning 127,1 Mkr (105,5)
  • Rörelseresultat 2,1 Mkr (-2,9)
  • Resultat efter skatt 1,2 Mkr (-3,3)
  • Resultat per aktie 0,16 kronor (-0,45)
  • Soliditet 55 % (60)

Erik Albinsson, vd och koncernchef, tel 070-492 78 33.

Delårsrapport januari–juni 2011, 15 juli

Denna information är sådan som Duroc AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 april 2011 kl 08.30.

Om Duroc-koncernen
Duroc-koncernen förvaltar och utvecklar industri- och industrihandelsföretag. Koncernen omsätter ca 500 Mkr och har ca 220 medarbetare. Duroc är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. www.duroc.com

- Denna release är distribuerad av Duroc, Charlotta Hörnqvist, Kommunikation/IR, charlotta.hornqvist@duroc.com, tel 08-789 11 35, mobil 070-602 20 30.