Delårsrapport januari-juni 2011 - Starkt halvår

Investeringsviljan i Norden har fortsatt att öka. Affärsområde industrihandel har fördubblat orderstocken sedan årsskiftet och volymerna har återigen nått lönsamma nivåer. Ökningen inom affärsområde teknik/produktion är inte lika markant, men sker från högre nivåer och affärsområdet har en stabil utveckling. Rörelseresultaten växer i samtliga verksamheter.

Koncernen 2011
jan-jun
jan-jun
apr-jun
apr-jun
Orderingång Mkr 334,6 237,7 168,5 137,1
Orderstock Mkr 161,1 88,6
Nettoomsättning Mkr 275,3 214,1 148,2 108,6
Rörelseresultat Mkr 6,5 -6,5 4,4 -3,6
Resultat efter skatt Mkr 3,9 -6,1 2,7 -2,8
Resultat per aktie kronor 0,53 -0,83 0,37 -0,38
Soliditet % 52 59

Delårsrapport januari–september 201127 oktober

Denna information är sådan som Duroc AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 juli 2011 kl 11.00.

Kontakta Erik Albinsson, 070-492 78 33.

Om Duroc-koncernen
Duroc-koncernen förvaltar och utvecklar industri- och industrihandelsföretag. Koncernen omsätter ca 500 Mkr och har ca 220 medarbetare. Duroc är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. www.duroc.com

- Denna release är distribuerad av Duroc, Charlotta Hörnqvist, Kommunikation/IR, charlotta.hornqvist@duroc.com, tel 08-789 11 35, mobil 070-602 20 30.