Duroc blir distributör av Doosan i Finland

Durocs industrihandel, Duroc Machine Tool, har den 17 december utsetts till exklusiv distributör i Finland för Doosans verktygsmaskiner. Duroc Machine Tool är sedan tidigare distributör av Doosans verktygsmaskiner i Sverige, Danmark samt i de baltiska staterna.

Duroc Machine Tool planerar för kontor i Helsingfors och Tammerfors och påbörjar rekrytering av säljare och servicepersonal omgående. Duroc Machine Tool planerar att vara fullt rekryterade i Finland till sommaren 2014. I Finland finns ca 700 verktygsmaskiner installerade av Doosans fabrikat och den årliga försäljningsvolymen har uppgått till 4-5 miljoner €.

Duroc Machine Tool får nu möjlighet att bygga upp en effektiv försäljningsorganisation även för andra produkter i Finland samt erhålla ännu större skalfördelar inom industrihandeln i stort men framförallt vad gäller hanteringen av Doosans verktygsmaskiner.

Erik Albinsson, koncernchef Duroc, 070-492 78 33

Informationen är sådan som Duroc AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 december 2013 kl 15.30.