Duroc investerar i USA

Styrelsen i Duroc AB har fattat beslut om att investera ca 15 Mkr för att utöka kapaciteten i det amerikanska dotterbolaget Drake Extrusion beläget i Martinsville, Virginia. Drake är en av de ledande aktörerna på den nordamerikanska marknaden inom syntetisk fiber.

Duroc har under de senaste åren investerat betydande belopp för att växa affären inom garner där slutprodukterna till exempel är tyger för möbler och s.k. funktionskläder. Investeringen görs för att möta en allt större efterfrågan på möbler för utebruk där Drake utvecklat passande produkter.

John Häger, koncernchef Duroc, 0702 48 72 99

Duroc-koncernen förvärvar, förvaltar och utvecklar industri- och handelsföretag. Med djup kunskap om teknik och marknad siktar koncernens företag på en ledande position i sina respektive branscher. Som ägare bidrar Duroc aktivt till utvecklingen. Koncernen omsätter ca 2 800 msek och har ca 800 medarbetare. Duroc är noterat på Nasdaq Stockholm

Koncernen omsätter ca 2 500 Mkr och har ca 800 medarbetare. Duroc är noterat på Nasdaq Stockholm