Duroc publicerar årsredovisning 2010

Duroc AB (publ) publicerar årsredovisningen för räkenskapsåret 2010. Den finns tillgänglig på Durocs webbplats www.duroc.com samt kommer att distribueras till de aktieägare som aktivt begär det.

Ur vd-ordet:
”De sista två åren har varit krävande och handlat om snabba kostnadssänkningar för att anpassa oss till lägre efterfrågenivåer. Utvecklingen på marknaden har varit svårbedömd och det finns alltid en risk med nedskärningar men jag tycker att vi lyckats genomföra dessa snabbt och ändå välavvägt. Våra dotterbolag är välskötta och drivs av en engagerad och entreprenöriell ledning.

Våra befintliga verksamheter skall växa organiskt men också via förvärv. Vi söker strukturaffärer inom båda våra verksamhetsgrenar Teknik/produktion och Industrihandel. Det finns attraktiva tillväxtområden inom båda segmenten där vi är väl positionerade. Under 2011 kommer vi att fortsätta fokusera på tillväxt och ökad lönsamhet i befintliga verksamheter, samt möjligheter till förvärv eller strukturaffärer.”

Erik Albinsson, koncernchef Duroc, 070-492 78 33

Informationen är sådan som Duroc AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 april 2011 kl 17.30.

Om Duroc-koncernen
Duroc-koncernen förvaltar och utvecklar industri- och industrihandelsföretag. Koncernen omsätter ca 500 Mkr och har ca 220 medarbetare. Duroc är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. www.duroc.com

- Denna release är distribuerad av Duroc, Charlotta Hörnqvist, Kommunikation/IR, charlotta.hornqvist@duroc.com, tel 08-789 11 35, mobil 070-602 20 30.