Swedish Tool-gruppen blir Duroc Machine Tool

Durocs industrihandelsgrupp Swedish Tool Holding byter namn till Duroc Machine Tool. Gruppen har bolag i Sverige, Norge, Danmark, Estland och Lettland med Norden och Baltikum som primär marknad. Alla bolag i gruppen byter namn till Duroc Machine Tool.

– Vi blir en starkare partner på marknaden med ett tydligare produkterbjudande och en starkare serviceorganisation, förklarar Jürgen Engelbrecht, affärsområdeschef industrihandel. Det här är något som efterfrågats av kunder, leverantörer och anställda. – Industrihandel är Durocs största affärsområde idag och här vill vi fortsätta växa, förklarar Durocs koncernchef Erik Albinsson. Vi ska bli Nordens största industrihandelsgrupp. Det finns några vita fläckar på kartan som vi gärna vill täcka in. Namnbytet sker formellt per den 1 januari 2010. För ytterligare information Erik Albinsson, koncernchef Duroc, 070-492 78 33 Jürgen Engelbrecht, affärsområdeschef industrihandel, 070-858 09 08 ____________________________________________________________________ Informationen är sådan som Duroc AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 december 2009 kl 11.00.