Dustin bjuder in till kapitalmarknadsdag

Dustin har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och mediarepresentanter till en kapitalmarknadsdag torsdagen den 28 november 2019 i koncernens logistikcenter i Rosersberg i Stockholm.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att djupare presentera Dustins verksamhet, strategi och finansiella utveckling. Dagen omfattar teman som vår transformation mot en ökad andel managerade och molnbaserade tjänster, vår verksamhet i Nederländerna, vår starka position online samt våra framsteg i hållbarhetsarbetet. Dessutom belyses vår förvärvsstrategi och några av de senaste förvärven. Dagen avslutas med en rundvandring på logistikcentret för de som önskar.

Från Dustin deltar VD och koncernchef Thomas Ekman, CFO Johan Karlsson tillsammans med andra ledande befattningshavare. Presentationerna sker på engelska och presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på företagets hemsida www.dustingroup.com efter arrangemanget.

Kapitalmarknadsdagen äger rum den 28 november klockan 11.00-15.00 på Dustins logistikcenter, Metallvägen 36, i Rosersberg norr om Stockholm. Lunch kommer att serveras.

Anmälan är obligatorisk och görs på mejl till ir@dustingroup.com senast den 15 november.

Fredrik Sätterström, IR-ansvarig

fredrik.satterstrom@dustin.se, 070 510 10 22

Eva Ernfors, Informationschef

eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Dustin har cirka 1500 medarbetare. Omsättningen verksamhetsåret 2017/18 uppgick till 10,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.

När du kontaktar oss behandlas dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy (https://www.dustin.se/service/integritetspolicy/).