Dustin förvärvar Best Office

Dustin, Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet, förvärvar det svenska dokumenthanteringsföretaget Best Office.

Best Office erbjuder effektiva lösningar för dokumenthantering med fokus på printtjänster. Bolaget med huvudkontor i Stockholm grundades 2005 och omsatte 27 miljoner kronor 2011. Best Offices sex anställda liksom bolagets grundare och VD, Klas Åhgren, övergår i och med affären till Dustin.

”Förvärvet av Best Office innebär att Dustin stärker erbjudandet inom printtjänster. Klas Åhgrens erfarenhet och kunskap blir ett viktigt tillskott i vår strävan att kunna erbjuda Dustins kunder marknadens effektivaste printtjänster i kombination med Sveriges bredaste produktsortiment inom print”, säger Johan Karlsson, tf. VD för Dustin.

Best Office har närmare 400 kunder över hela Norden. Av dessa är majoriteten mindre och medelstora företag.

”Våra kunder vill lägga mindre tid på skrivare och andra kontorsmaskiner. De uppskattar tjänster som till exempel automatisk beställning av toner och service till en fast månadskostnad. Marknaden för outsourcing av printtjänster växer med närmare 20 procent per år. Med hjälp av Dustins varumärke och logistik kommer vi nu att kunna växa ytterligare”, säger Klas Åhgren, VD och grundare av Best Office.

För ytterligare information:
Johan Karlsson, tf. VD Dustin, 0708-677997

Klas Åhgren, VD och grundare Best Office, 0709-855802

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter – från surfplattor, datorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, ip telefonisamt programvaror och tjänster. Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder kronor.

Taggar: