Dustin har slutfört förvärvet av Centralpoint

Dustin Group AB (publ) ("Dustin") har idag slutfört förvärvet av Centralpoint Holding B.V. (”Centralpoint”) och tar en ledande position i Benelux-regionen.

Som tidigare meddelats träffade Dustin den 13 april 2021 avtal med Rotla B.V. (indirekt) om förvärv av Centralpoint. Förvärvet slutfördes idag genom att Dustin tillträtt och blivit ägare av samtliga aktier i Centralpoint. Dustin betalar kontant och med nyemitterade aktier till säljaren.

I samband med tillträdet har Dustins styrelse, med stöd av bemyndigande från extra bolagsstämman, beslutat om att genomföra en apportemission av aktier till Rotla B.V. (indirekt). Antalet nyemitterade aktier uppgår till 8 254 587, vilket räknat efter nyemissionen motsvarar en utspädning om cirka 8,5 procent av aktiekapitalet och röstetalet i Dustin. Antalet aktier i Dustin ökar från totalt 88 695 631 till 96 950 218 aktier.

Styrelsen kommer att utnyttja bemyndigandet från extra bolagsstämman och besluta om en nyemission med företrädesrätt för aktieägarna innan slutet av augusti 2021. Villkor och tidplan för nyemissionen kommer att meddelas i samband med styrelsens beslut.

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. Vi hjälper våra kunder att vara i framkant genom att förse dem med rätt IT-lösning för deras behov.

Vi erbjuder cirka 255 000 produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Omsättningen verksamhetsåret 2019/20 uppgick till cirka 13,2 miljarder kronor och drygt 90 procent av intäkterna kom från företagsmarknaden.

Dustin Group har cirka 2 300 medarbetare och är sedan 2015 börsnoterat på Nasdaq Stockholm med huvudkontor i Nacka Strand strax utanför centrala Stockholm.