Dustin rekryterar EVP IT & Digitalisation och EVP Supply Chain

Alexandra Fürst blir ny EVP IT & Digitalisation (CIO) och Jenny Ring blir ny EVP Supply Chain och medlemmar i Dustins koncernledning. Alexandra kommer närmast från rollen som chef för affärsutveckling och IT (CIO) på Wasa Kredit och Jenny är ansvarig för Operations på Dustin som är en del i Supply Chain.

Alexandra blir ansvarig för IT och digitalisering och har förutom ansvaret för affärsutveckling och IT på Wasa Kredit bland annat en bakgrund som Vice President Financial Services Sweden på Tieto. Jenny blir ansvarig för bland annat inköp, strategiska leverantörsrelationer, logistik och kundservice, hon har arbetat på Dustin sedan 2015 och har förutom Operations även varit ansvarig för kundservice.

- Jag är mycket glad att Alexandra och Jenny blir en del av Dustins koncernledning. De har båda en lång erfarenhet och gedigen kompetens inom sina respektive områden och är starka ledare. De kommer bidra till att Dustin fortsätter växa som en ledande IT-partner i både Norden och Nederländerna, säger Thomas Ekman VD och koncernchef Dustin

Jenny Ring tillträder sin nya roll omedelbart och Alexandra Fürst tillträder senast den 1 april 2019, till dess är Thomas Ekman tf EVP IT & Digitalisation.

- Dustin befinner sig på en spännande marknad och har en hög ambition att driva tillväxt med hållbarhet som en viktig framgångsfaktor. Det tillsammans med Dustins ledande position inom online gör att jag verkligen ser fram emot att tillsammans med alla nya kollegor ta tillvara kraften och kompetensen i företaget och utveckla Dustin framåt, säger Alexandra Fürst.

- Det är ett fantastiskt kompetent team inom Supply Chain. Tillsammans kommer vi att kunna öka skalbarheten och leveransförmågan för att på bästa sätt stötta Dustins tillväxtresa och samtidigt förbättra upplevelsen för våra kunder, säger Jenny Ring.

Dustins koncernledning består av:

•  Thomas Ekman, VD och koncernchef
  •  Johan Karlsson, CFO och EVP Finance & Business Support
  •  Alexandra Drevenlid, EVP Services & Solutions
  •  Rebecca Tallmark, EVP SMB Nordic
  •  Michael Haagen Petersen, EVP LCP Nordic
  •  Henk Makaske, EVP SMB & LCP Netherlands
  •  Alexandra Fürst, EVP IT & Digitalisation (från 1 april 2019)
  •  Jenny Ring, EVP Supply Chain
  •  Morten Jakobi, EVP People & Culture

Eva Ernfors, Informationschef eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Dustin har cirka 1500 medarbetare. Omsättningen verksamhetsåret 2017/18 uppgick till 10,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.