Dustins VD lämnar

Dustins VD och koncernchef Georgi Ganev har meddelat att han avser att lämna sin befattning vid årsskiftet för att tillträda rollen som VD för Kinnevik.

Processen med att rekrytera en ny VD inleds omedelbart. Georgi Ganev kommer att kvarstå som VD under sin uppsägningstid om sex månader.

- Under sina fem år på Dustin har Georgi Ganev byggt ett starkt team och utvecklat Dustins affär genom geografisk expansion och ett breddat erbjudande. Dustin står nu väl rustat för fortsatt tillväxt, tack vare en stark position på marknaden och en effektiv affärsmodell. Jag och alla i styrelsen vill varmt tacka Georgi för hans enastående insatser för Dustin och önskar honom lycka till i sitt framtida uppdrag, säger Fredrik Cappelen, styrelseordförande Dustin.

- Att lämna Dustin har inte varit ett lätt beslut. Jag är oerhört stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans och känner mig trygg med att teamet på Dustin kommer fortsätta att framgångsrikt utveckla bolaget, säger Georgi Ganev, VD Dustin.

Georgi Ganev har varit VD på Dustin sedan 2012.

Eva Ernfors, Informationschef eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Denna information är sådan information som Dustin Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 juni 2017 kl 08:00 CET.

Dustin är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Med kärnan i e-handel fungerar Dustin som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov där Dustins medarbetare stödjer kunderna att hitta den rätta lösningen för dem.

Dustin är en one-stop-shop som erbjuder cirka 200 000 produkter med tillhörande tjänster, funktioner och lösningar. Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Bolaget har drygt 900 medarbetare. Omsättningen under verksamhetsåret 2015/16 uppgick till ca 8,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden med fokus på små och medelstora företag. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.