• Dustin Group AB/

Förändring i Dustins koncernledning – koncerngemensam organisation inom LCP för ökad skalbarhet och kunskapsöverföring

För att öka takten i kunskapsöverföring och skalbarhet inom segmentet Large Corporate and Public (LCP) bildas en koncerngemensam organisation. Det innebär att LCP Nordic och LCP Benelux slås samman till en organisation under ledning av Michael Haagen Petersen, idag EVP LCP Nordic. I samband med förändringen lämnar Angelo Bul, EVP LCP Benelux, koncernledningen den 30 mars.

Michael Haagen Petersen har arbetat på Dustin sedan 2008.

- Det finns en stor potential i att ytterligare växa vårt erbjudande för stora företag och offentlig sektor genom att dra nytta av kunskapen som finns i hela organisationen och öka skalbarheten i våra processer. Med en koncerngemensam organisation för LCP skapar vi förutsättningar för fortsatt lönsam tillväxt, säger Johan Karlsson, CFO och tillträdande VD för Dustin.

- Vi är redo att ta nästa steg där samtliga delar i organisationen nu är koncerngemensamma, med Michael Haagen Petersen som ansvarig för LCP. Han har byggt upp den nordiska organisationen och affären för stora företag och offentlig sektor. Jag vill tacka Angelo Bul för hans insatser för Dustin där han har spelat en viktig roll i att integrera Centralpoints erbjudande in i Dustin, säger Thomas Ekman VD för Dustin.

Eva Ernfors, Informationschef: eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. Vi hjälper våra kunder att vara i framkant genom att förse dem med rätt IT-lösning för deras behov.

Vi erbjuder cirka 280 000 produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Omsättningen verksamhetsåret 2021/22 uppgick till cirka 23,6 miljarder kronor och mer än 90 procent av intäkterna kom från företagsmarknaden.

Dustin Group har cirka 2 500 medarbetare och är sedan 2015 börsnoterat på Nasdaq Stockholm med huvudkontor i Nacka Strand strax utanför centrala Stockholm.