Förändringar i Dustins koncernledning – ny EVP LCP Benelux

Angelo Bul blir ny EVP för LCP (large corporate and public) i Benelux och ny medlem av Dustins koncernledning. Han tillträder den 1 oktober, 2021 och ersätter Luuk Slaats som varit tf EVP LCP Benelux.

Angelo har en lång bakgrund både nationellt och internationellt från IT och telekom sektorn. Han kommer närmast från rollen som VD på Prio Com och dessförinnan landschef för ZTE.

- Jag är väldigt glad att Angelo tar plats i vår ledning. Med hans breda internationella branscherfarenhet och starka ledaregenskaper kommer han spela en central roll, tillsammans med teamet, för att fortsätta bygga vår position hos stora företag och offentlig sektor i Benelux. Han kommer också spela en viktig roll för den fortsatta utvecklingen av Dustins europeiska position. Jag vill också tacka Luuk för att han stannat i bolaget under en övergångsperiod, säger Thomas Ekman, VD och koncernchef Dustin.

- Jag ser fram emot att bli en del av Dustin och få möjlighet att bidra till att utveckla både människor och organisation. Och jag är mycket glad över att bli en del av ett företag med en ambition att ständigt utvecklas och med ett starkt fokus på kundernas behov, säger Angelo Bul.

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. Vi hjälper våra kunder att vara i framkant genom att förse dem med rätt IT-lösning för deras behov.

Vi erbjuder cirka 255 000 produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Omsättningen verksamhetsåret 2019/20 uppgick till cirka 13,2 miljarder kronor och drygt 90 procent av intäkterna kom från företagsmarknaden.

Dustin Group har cirka 2 300 medarbetare och är sedan 2015 börsnoterat på Nasdaq Stockholm med huvudkontor i Nacka Strand strax utanför centrala Stockholm.