Förvärvet av Centralpoint planeras fullföljas den 3 juni 2021

Samtliga slutförandevillkor för genomförande av Dustin Group AB:s (publ) ("Dustin") förvärv av Centralpoint Holding B.V. (”Centralpoint”) är nu uppfyllda. Fullföljande av förvärvet planeras ske den 3 juni 2021.

Som tidigare meddelats, träffade Dustin den 13 april 2021 avtal med Rotla B.V. (indirekt) om förvärv av Centralpoint. Förvärvet av Centralpoint var, utöver sedvanliga slutförandevillkor som exempel förhandlingar med berörda arbetstagarorganisationer, villkorat av tillstånd från den nederländska konkurrensmyndigheten. Ytterligare information om förvärvet av Centralpoint framgår av Dustins pressmeddelande den 13 april 2021.

Samtliga villkor för genomförandet av förvärvet är nu uppfyllda. Fullföljande av förvärvet planeras ske den 3 juni 2021. Styrelsen kommer att utnyttja bemyndigandet från den extra bolagsstämman den 18 maj 2021 och besluta om en nyemission med företrädesrätt för aktieägarna innan slutet av augusti 2021. Villkor och tidplan för nyemissionen kommer att meddelas i samband med styrelsens beslut.

- Nu blir vi en ledande IT-partner även i Benelux-regionen. Jag ser fram emot att välkomna alla på Centralpoint som en del av Dustin. Genom att kombinera våra starka team och erbjudanden kommer vi stärka vår gemensamma position på den europeiska IT-marknaden, säger Thomas Ekman, VD och koncernchef Dustin.

Eva Ernfors, Informationschef. eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner med verksamhet i Norden och Nederländerna. Vi hjälper våra kunder att vara i framkant genom att förse dem med rätt IT-lösning, vid rätt tidpunkt och till rätt pris.

Vi erbjuder cirka 255 000 produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Huvudfokus är på små och medelstora företag. Omsättningen verksamhetsåret 2019/20 uppgick till cirka 13,2 miljarder kronor och drygt 90 procent av intäkterna kom från företagsmarknaden.

Dustin Group har mer än 1700 medarbetare och är sedan 2015 börsnoterat på Nasdaq Stockholm med huvudkontor i Nacka Strand strax utanför centrala Stockholm.