Nytt antal aktier och röster i Dustin Group AB (publ)

Det incitamentsprogram för ledande befattningshavare som infördes vid årsstämman den 19 januari 2016 berättigar genom utnyttjande av teckningsoptioner till teckning av nya aktier i bolaget under det första halvåret 2019. Under maj har totalt 85 997 aktier nytecknats genom utnyttjande av teckningsoptioner erhållna från incitamentsprogrammet. Före emissionen av de nya aktierna fanns det 88 561 342 aktier och röster i bolaget. Per 31 maj 2019 finns det totalt 88 647 339 aktier och röster i bolaget.

Denna information är sådan som Dustin Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2019 kl. 09:00 CEST.

Dustin har mer än 1500 medarbetare. Omsättningen verksamhetsåret 2017/18 uppgick till 10,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.