Pontus Willquist ny VP SMB & B2C

Pontus Willquist blir ny medlem av Dustins koncnernledning som VP SMB & B2C med ansvar för bland annat Dustins onlineplattform. Han efterträder Göran Lindö som lämnar bolaget för att bli VD på ett norskt mjukvarubolag.

Pontus kommer närmast från tjänsten som ansvarig för prissättning och analys på Dustin och har dessförinnan bland annat varit ansvarig för bolagets onlineförsäljning. Han har arbetat på Dustin i närmare åtta år. Tidigare har Pontus varit ansvarig för affärsutveckling på e-handlaren Brandos.

- Pontus har stor kunskap om Dustin och våra kunders behov och har lång erfarenhet av att arbeta med vår onlineaffär. Därför är han rätt person att leda arbetet med att fortsätta utveckla vår onlineplattform och möta efterfrågan från vår kärnmålgrupp små och medelstora företag. Jag vill samtidigt passa på att tacka Göran. Han har under sina tio år på Dustin byggt ett starkt team och bidragit till att utveckla bolaget till en av nordens ledande e-handlare, säger Thomas Ekman, VD och koncernchef Dustin.

Pontus Willquist tillträder sin nya roll senast den 1 maj.

- Jag har haft förmånen att jobba i flera delar av Dustins verksamhet och jag ser fram emot att få fortsätta vara med och utveckla vår affär för att vi på bästa sätt ska kunna hjälpa våra kunder med deras IT-utmaningar, säger Pontus Willquist.

Göran Lindö anställdes på Dustin 2007.

Eva Ernfors, Informationschef: eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Dustin är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Med kärnan i e-handel fungerar Dustin som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov där Dustins medarbetare stödjer kunderna att hitta den rätta lösningen för dem.

Dustin är en one-stop-shop som erbjuder cirka 250 000 produkter med tillhörande tjänster, funktioner och lösningar. Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Bolaget har cirka 1 000 medarbetare. Omsättningen under verksamhetsåret 2016/17 uppgick till ca 9,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden med fokus på små och medelstora företag. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.