Thomas Ekman slutar som VD för Dustin

Dustins VD och koncernchef Thomas Ekman har meddelat att han avser att lämna sin roll under 2023 för att tillträda rollen som VD för Axel Johnson i september 2023.

Processen med att rekrytera en ny VD inleds omedelbart och Thomas Ekman kommer att kvarstå som VD under sin uppsägningstid om sex månader eller tills en ny VD rekryterats.

- Thomas har, tillsammans med sitt team, tagit Dustin från ett nordiskt till ett europeiskt bolag med en tydlig strategi för långsiktigt lönsam och hållbar tillväxt. Den expansiva utvecklingen har varit möjlig genom att Thomas ledarskap tydligt karaktäriseras av ambition och mod, och han har med sitt fokus på både människor och affären byggt ett starkt team och stärkt Dustins varumärke. Jag och alla i styrelsen vill varmt tacka Thomas för hans värdefulla insatser för Dustin och önskar honom lycka till i sitt nya uppdrag, säger Mia Brunell Livfors, styrelseordförande i Dustin

Thomas Ekman tillträdde som VD för Dustin 2018.

- Jag är väldigt stolt över vad vi som bolag tillsammans åstadkommit de senast åren. Vi har vuxit kraftigt, både organiskt och genom förvärv, och gjort intåg på nya marknader som gett oss en tydligare och starkare europeisk position. Dustin har en stark ledningsgrupp och dedikerade medarbetare med högt engagemang och jag ser fram emot att utifrån ägarperspektivet vara fortsatt starkt engagerad i utvecklingen av bolaget. Nu är dock fokus på Dustin och att säkra överlämningen till en ny VD,  säger Thomas Ekman VD och koncernchef på Dustin.

Denna information är sådan information som Dustin Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 oktober 2022 kl 07:00 CET.

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. Vi hjälper våra kunder att vara i framkant genom att förse dem med rätt IT-lösning för deras behov.

Vi erbjuder cirka 280 000 produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Omsättningen verksamhetsåret 2020/21 uppgick till cirka 15,9 miljarder kronor och mer än 90 procent av intäkterna kom från företagsmarknaden.

Dustin Group har cirka 2 400 medarbetare och är sedan 2015 börsnoterat på Nasdaq Stockholm med huvudkontor i Nacka Strand strax utanför centrala Stockholm.