Computersalget slår rekord – øget med 44 % indtil videre i år

Computersalget slår rekord – øget med 44 % indtil videre i år Computersalget slår rekord. I de første 6 måneder af året solgte Dustin, Nordens ledende forhandler inden for IT og hjemmeelektronik, over 100 000 computere. Det er en forøgelse med 44 % i forhold til samme periode sidste år.
"Vi har aldrig tidligere solgt så mange computere som i år. Salget tog allerede fart sidste efterår og accelererede yderligere i løbet af foråret. Den økonomiske optur har øget investeringsløsten hos virksomhederne, ny teknologi og det nye operativsystem Windows 7, er de vigtigste årsager", siger Per Eriksson, direktør og koncernchef for Dustin.
Salget til virksomheder udgør den højeste stigning. Totalt solgte Dustin 46 % flere computere i perioden januar-juni i år, i forhold til samme periode 2009. Selv salget til private går godt, med en forøgelse på 35%.
Computersalget steg på samtlige af Dustins tre markeder, Sverige, Danmark og Norge.
Bærbare computere stod for hovedparten af salget. Derimod var salgsvæksten større for stationære computere, 59 %, i forhold til 37 % for bærbare computere.
"Idag er det næsten kun virksomheder, der køber stationære computere. Blandt private dominerer bærbare computere fuldstændigt", siger Per Eriksson.

For yderligere information, kontakt venligst: Per Eriksson, direktør og koncernchef Dustin Group AB, +46 (0) 8 553 44 000

Dustin er blandt Nordens største forhandlere af alt inden for it, det vil sige hardware, tilbehør, programmer og services. Dustin har nået sine resultater ved at fokusere på solide kunderelationer samt unikke og omkostningseffektive løsninger. Udgangspunktet for dette er eget logistikcenter med lager af et såvel bredt som dybt sortiment, konkurrencedygtige priser og hurtig levering.