Dubbelt upp för Dustin på Guldmyregalan

Dustin, Nordens störta e-handelsleverantör av IT- och hemelektronik tog hem två ”Guldmyror” vid HP:s årliga IT-partnergala i Stockholm.

Dustin tilldelades utmärkelsen ”Client solution partner of the year” med motiveringen att bolaget “har en unik ställning på den svenska marknaden” och är ”en av HPs viktigaste och starkaste partners inom PPS”.

Även priset som ”Print volume partner of the year” gick till Dustin för att bolaget har ”visat på tillväxt, från en redan mycket hög volym på hårdvara, såväl som på förbrukningsmaterial”.

”Vi är mycket glada över båda utmärkelserna. Vi ser dem som en bekräftelse på att vår strategi med produktförsäljning i kombination med vår offensiva satsning på tjänster och service uppskattas av våra kunder och samarbetspartners”, säger Marcus Lindqvist, Dustins Sverigechef.

HP:s utmärkelse Guldmyran delas ut till utvalda partner i tio olika kategorier. Årets Guldmyregala var den elfte i ordningen och arrangerades i samband med HPs Partner Summit i Stockholm.

För ytterligare information:

Robin Olenius, presskontakt
Mail: press@dustin.se
Tel: +46 8 553 44 211

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och hemelektronik. Sedan starten 1984 har vi vuxit till en koncern med fler än 1000 engagerade medarbetare i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Idag omsätter vi 6 miljarder kronor och erbjuder omkring 200 000 produkter med tillhörande tjänster via webben och vår katalog. Våra kunder utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Vi erbjuder smarta helhetslösningar, brett sortiment och snabba leveranser – allt för att tillgodose dina IT-behov. Mer information hittar du på dustin.se.