Dustin Expo större än någonsin

– Det är otroligt roligt att över 10 000 besökare kom för att titta på årets hetaste nyheter inom IT- och hemelektronik. Dustin Expo har under de senaste åren vuxit så det knakar, men årets mässa slår alla tidigare rekord, säger Per Eriksson, VD och koncernchef på Dustin. Mer än 70 utställare, däribland Apple, Acer, HTC, Canon, HP, Nokia, LG, SonyEricsson och Samsung fanns på plats i Annexet Globen. Besökarna kunde känna och klämma på en mängd heta prylar, däribland Apples nya iPad 2, Samsungs nya smarta TV med internet och app- teknik och Acer ICONIA, världens mest avancerade touchbook.
Årets mässa bjöd även på en uppsjö aktiviteter. Bl.a. kunde besökarna utmana två av världens bästa gamers i Counter-Strike och StarCraft II, åka flygsimulator med cockpit, spela Mindball och få pianolektioner av Robert Wells. Första mässdagen, torsdagen den 31 mars, vände sig till företagskunder och andra dagen, lördagen den 2 april, till privatpersoner.

För mer information, vänligen kontakta: Stefan von Stein, marknadsdirektör för Dustin E-post: stefan.vonstein@dustin.se, tel. 0733 638 922

Om Dustin Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och elektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningensker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Koncernen har 350 anställda och omsätter 4 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. www.dustin.se, www.dustin.dk, www.dustin.no