Dustin home lanseras i Norge

Dustin, Nordens ledande e-handelsföretag inom IT och hemelektronik, tar nästa steg i sin expansion och öppnar idag officiellt Dustin home i Norge(www.dustinhome.no). Norska konsumenter kan nu handla IT och hemelektronik från samma e-handelsplattform som Dustin home använder i Sverige och Danmark. Produktutbudet är anpassat efter efterfrågan på den norska marknaden.

Dustin är ett av Nordens mest framgångsrika och stabila företag inom IT, hemelektronik och e-handel och grundades för 25 år sedan (1984). Dustins framgångskoncept bygger på att alltid ha ett stort antal produkter i lager kombinerat med ett effektivt logistiksystem med snabba leveranser. Från och med nu finns Dustin home även i Norge. - Vår etablering i Norge är ett viktigt steg för oss. Tack vare den kan vi nu utnyttja vår organisation mer effektivt och kan ge våra kunder i Danmark, Norge och Sverige ännu fler bra erbjudanden, säger Per Eriksson, vd och koncernchef på Dustin. Dustin lagerför över 170 000 artiklar och 900 varumärken i ett 20 000 kvadratmeter stort logistikcenter i Stockholm. - Vi öppnade ett nytt modernt logistikcenter i oktober 2008 som snabbt kan betjäna hela den nordiska marknaden. Leveranssäkerheten är avgörande vid e-handel och vi vet att snabbheten och säkerheten i Dustins leveranser är en trygghet för våra kunder, säger Per Eriksson, vd och koncernchef på Dustin. I samband med att Dustin home lanseras i Norge har företaget byggt upp en organisation inom försäljning, marknadsföring och kundsupport för att stödja den norska marknaden. - Produktutbudet är anpassat efter den lokala efterfrågan där vi till exempel ser ett större sug efter datorer där kunden väljer komponenter själv, säger Per Eriksson. Dustinhome.no har samma uppbyggnad som den svenska och danska webbsidan, med stor flexibilitet, säkerhet och enkla processer. För att säkerställa trygghet vid betalningar på nätet har dessutom ett antal unika betalningslösningar utvecklats.   Fakta Dustin Group Nordens ledande Internetbaserade återförsäljare av IT-produkter och hemelektronik Ägarförhållanden Huvudägare: Altor med 80 procent Antal anställda 350 i Sverige och Danmark Koncernledning Per Eriksson, koncernchef/vd samt landschef Sverige Michael Haagen Petersen, landschef Danmark Göran Lindö, operativchef, samt chef för affärsutveckling Johan Karlsson, ekonomidirektör Omsättning Cirka 4 miljarder kronor 2008 Antal produkter 170000 produkter i sortimentet Närvaro Sverige, Danmark och Norge Historia Dustin AB startade sin verksamhet 1984