Dustin i unikt samarbete med Wincor Nixdorf kring kassasystem

Den 1 januari träder en ny kassalag i kraft. Företag som säljer varor eller tjänster mot kontant betalning eller kontokortsbetalning måste i fortsättningen ha certifierade kassaregister och erbjuda kunden kvitto. De nya kraven innebär att uppemot 150 000 företag måste byta ut sina kassaregister.

För att göra övergången enklare har Dustin tagit fram färdiga paketlösningar med certifierade produkter, som uppfyller Skatteverkets krav, från de främsta tillverkarna på marknaden. I paketen ingår teknik, programvara, installation av certifierad tekniker, samt särskild telefonsupport och på platsen-service över hela landet under tre år.

Som enda svenska återförsäljare kan Dustin erbjuda tre olika paket från Wincor Nixdorf, som är världens ledande tillverkare av kassasystem. Deras pc- baserade kassor med kassaprogrammet TP.NET har hittills bara funnits hos stora kedjor. Samarbetet innebär att även mindre företag nu kan få tillgång till Wincor Nixdorfs beprövade och framtidsäkra system.

Utöver Wincor Nixdorf har Dustin nyckelfärdiga paket med kassasystem från IBM, HP och Sharp samt kassaprogram från Hogia. Paketen kostar från 910 kronor/månaden exklusive moms.

"Det viktigaste för oss är att kunden ska känna sig trygg med sin lösning. Genom vårt samarbete med välkända och välmeriterade tillverkare kan Dustin tillhandahålla marknadens bredaste sortiment av certifierade kassasystem. I våra paketlösningar ingår allt och kunden vet därför exakt vad kostnaden är", säger Per Eriksson, VD och koncernchef på Dustin.

För ytterligare information kontakta: Per Eriksson, VD och koncernchef, tel: 08- 553 44 000, e-post: per.eriksson@dustin.se

Om Dustin Dustin, grundat 1984, är Nordens ledande Internetbaserade återförsäljare av IT-produkter och hemelektronik och består av två affärsområden; Företag och Konsument. Dustin omsätter cirka 4 miljarder kronor och har Private Equity-bolaget Altor som huvudägare. För mer information om Dustin, gå in på: www.dustin.se