Dustin sponser TV2s sendinger fra fotball-VM

Dustin sponser TV2s sendinger fra fotball-VM Dustin, Nordens største e-forhandler innen IT- og elektronikkprodukter, sponser TV2s sendinger fra fotball-VM i Sør-Afrika. TV2 kommer til å sende 32 kamper mellom 11 juni og 11 juli.
- Fotball-VM i Sør-Afrika er årets største sportshappening. Vi er glade for å kunne medvirke til gjennomføringen av sommerens største fotballfest, og samtidig øke kjennskapen om Dustin, sier Stefan von Stein, nordisk markedssjef på Dustin.
Dustin medvirker for første gang som sponsor i norsk TV. Firmaet har i mange år vært en av hovedsponsorene for Idol på svenske TV4.
-Fotball-VM er en av de største sponsorprosjektene vi har påtatt oss. Totalt handler det om mer enn 400 eksponeringer i løpet av den måneden mesterskapet pågår, sier Stefan von Stein.
Hver enkelt kamp forventes å lokke 550 000 seere, og Dustin er en av TV-sendingenes fire sponsorer. De andre er 180.no, XXL og RiksTV.
Dustin påbegynte sin etablering i Norge i september 2009 som forhandler mot private konsumenter, og fortsatte i april 2010 med sitt bedriftssegment. Dustins norske virksomhet beregner å sysselsette 40 personer og omsette 350 millioner NOK i løpet av kommende år. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Stefan von Stein, nordisk markedssjef: +46-8-553 44 000 Maria Laxheim, markedsansvarlig Norge: +46-73-3638997 Om Dustin: Dustin gunnlagt i Sverige i 1984 er Nordens ledende internetbaserte forhandler av IT- produkter og hjemmeelektronikl, med en omsetning på ca 3,2 milliarder NOK 2009 och ca 350 ansatte. Bedriftens marked er i Sverige, Danmark og Norge. Dustins konsept bygger på å tilby kunden et stort sortiment av merkevarer, raske leveranser og eksepsjonell service. For mer informasjon www.dustin.no