Dustin vinner stort i Danmark

Dustin Danmark har av den danska branschtidningen Computerworld utsetts till årets IT-försäljare, årets bästa tungviktare och årets mest kompetenta IT-företag.

Dustin Danmark tar för andra året i rad hem samtliga priser på evenemanget Computerworld Top 100. Priserna tilldelas Dustin i konkurrens med företag som Microsoft, Multidata och Actebis.

”Vi är mycket glada och stolta över att återigen tilldelas samtliga priser på Computerworld Top 100. Marknadspotentialen för Dustin Danmark är mycket god och jag ser priserna som ett bevis på att vår professionella, erfarna och engagerade organisation står sig stark i Danmark”, säger Michael Haagen Petersen, landschef för Dustin Danmark.

Priserna delades ut torsdagen den 20 september på Kunstmuseet Arken i Köpenhamn.

”Att Dustin vinner priser i tre olika kategorier är naturligtvis väldigt hedersamt men också ett bevis på att vi är en stark och omtyckt aktör på den danska marknaden”, säger Georgi Ganev, koncernchef för Dustin.

För ytterligare information:

Mattias Lindquist, presskontakt
E-mail: press@dustin.se
Telefon: 08-553 44 211

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter – från surfplattor, datorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster. Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder kronor. Mer information på www.dustin.se.

Taggar: