Dustins e-butik nu även som mobilapp

Apparna för Iphone och Android-mobiler släpps samtidigt i Sverige, Norge och Danmark och finns att ladda ned gratis från Appstore respektive Android Market. Applikationen väljer automatiskt språk – svenska, norska eller danska – beroende på i vilket land nedladdningen sker. "Dustins ambition är att ligga i framkant vad gäller teknisk utveckling och funktionalitet. Genom att som första företag i branschen lansera appar för Iphone och Android-mobiler sätter vi en ny standard" säger Stefan von Stein.
I samband lanseringen erbjuder Dustin ett urval produkter till specialpris för de kunder som laddar ned och handlar med appen.
Båda applikationerna har utvecklats av svenska MonteRosa, som tidigare bland annat gjort appar för försvaret, nätbokhandeln Bokus och Toyota.
Bilder på appen och Dustins mobila butik bifogas.
För ytterligare information vänligen kontakta: Stefan von Stein, nordisk marknadsdirektör +46 733638922

Om Dustin Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och elektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Koncernen har 350 anställda och omsätter 3,8 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. För mer information: dustin.se, dustin.no och dustin.dk