E-handla på Dustin med ny app för mobilen

E-handla på Dustin med ny app för mobilen Dustin, Nordens största e-handelsleverantör av IT och hemelektronik, lanserar i dag en ny version av företagets populära app för e-handel. Med ett helt nytt användargränssnitt blir det nu ännu enklare att handla på dustin.se med mobile.

Dustins nya shoppingapplikation för e-handel, som är gratis att ladda ned och använda, finns från och med i dag tillgänglig för iPhone och Android i Sverige, Norge och Danmark.

"Den första versionen av Dustins shoppingapp släpptes förra sommaren och har sedan dess laddats ned av drygt 50 000 användare. Nu lanserar vi en kraftigt förbättrad version med målet att maximera användarupplevelsen och öka försäljningen i den allt snabbare växande mobilkanalen", säger Stefan von Stein, nordisk marknadsdirektör på Dustin.
Dustins nya shoppingapplikation har ett helt nytt användargränssnitt för smidigare sök och köp av Dustins omkring 200 000 IT- och elektronikprodukter. Det nya gränssnittet låter användaren ta del av försäljningskampanjer och specialerbjudanden på ett effektivare sätt, samt välja om prisernaska presenteras inklusive eller exklusive moms. Nytt i den nya versionen är också HP ePrint, för utskrift av exempelvis produktinformation och lagda order via Internet. Med HP ePrint kan användaren enkelt skriva ut från mobilen utan att vara ansluten till ett lokalt nätverk eller ha skrivare installerad.

"Försäljningen via mobil har sedan lanseringen av den första appen gått mycket bra och ökar stadigt varje månad. Vi har högt ställda förväntningar och första målet är att sälja för [10] miljoner kronor", säger Stefan von Stein.

De som redan har Dustin app installerad i sin mobil behöver endast uppdatera till den senaste versionen för att få tillgång till marknadens smidigaste shoppingapplikation.

Bilder på shoppingapplikationen och Dustins mobila butik bifogas i pressmeddelandet.

För ytterligare information vänligen kontakta: Stefan von Stein, marknadsdirektör Dustin 0733638922 Om Dustin Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och elektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Koncernen har 350 anställda och omsätter 4 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. För mer information: dustin.se, dustin.no och dustin.dk