HP tilldelar Dustin dubbla Guldmyror

Priset delas ut för nionde året i rad i syfte att uppmärksamma HP Sveriges mest framstående partners. Dustin kammade hem två av de totalt tio prestigefulla Gudmyrorna när vinnarna offentliggjordes i samband med HP Partner Summit i Engelberg, Schweiz.

"Det är med glädje och stolthet som vi på Dustin tar emot två Guldmyror från HP. Vi ser det som ett kvitto på att vårt arbete med att vara marknadens bästa och mest kundtillvända e- handelsföretag inom IT- och hemelektronik uppskattas av våra samarbetspartners och kunder", säger Stefan von Stein, marknadsdirektör, Dustin AB.

Dustin tilldelas Guldmyran för "Client Value Partner of the Year" med motiveringen:

"Dustin har en unik ställning på den svenska marknaden och levererar dagligen till de flesta svenska företagen. Sedan tidigare är Dustin en av HPs viktigaste och starkaste partners inom traditionella klienter. Att satsa high end har lönat sig i form av ökad försäljning och lönsamhet samt mer trogna kunder."

Guldmyran för "Print Volume Partner of the Year" tilldelas Dustin med motiveringen:

"Dustin har under 2011 visat stabil tillväxt från en redan mycket hög volym på hårdvara såväl som på förbrukningsmaterial på en stagnerande marknad. Dustin har dessutom påbörjat en satsning inom print som tjänsteområde mot midmarket som är strategiskt mycket viktigt för HP IPG. HP har under 2011 ökat sin andel hos Dustin med hjälp av en gemensamt utarbetad affärs- och tillväxtplan."

För ytterligare information, vänligen kontakta: Stefan von Stein, marknadsdirektör Dustin, 073-3638922

Om Dustin Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och elektronikprodukter på Internet och telefon med över 200 000 produkter i sortimentet. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Koncernen har 350 anställda och omsätter 4 miljarder kronor. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. För mer information: www.dustin.se, www.dustin.no och www.dustin.dk