Mästarmöte när Dustin Expo intar Globen

Den 27-29 mars arrangeras Nordens största IT-mässa Dustin Expo på Ericsson Globe i Stockholm. Besökarna får under mässans tre dagar uppleva det senaste inom IT och hemelektronik, lyssna till landets främsta IT-experter och se den rafflande uppgörelsen mellan världens bästa lag i Starcraft.

Dustin Expo välkomnar alla som vill klämma och känna på de senaste produktnyheterna, ställa frågor direkt till framstående IT-experter, lyfta blicken och diskutera IT-frågor och handla till förmånliga mässpriser. Över 70 utställare med över tusen produkter från varumärken som, Dell, Intel, HTC, Microsoft, Canon, Sony, Samsung och HP är på plats. Besökarna får bland annat se världens tunnaste och lättaste vattentäta surfplatta Sonys Z2 Tablet, Samsungs nya värsting Galaxy S5, Sonys nya Xperia Z2 med världens bästa mobilkamera. Dessutom finns en 3D-skrivare från Makerbot på plats.

Förutom alla produktnyheter, tjänster och lösningar har besökarna möjlighet att se två av världens bästa lag i Starcraft 2 göra upp i The Dustin Expo March Madness som arrangeras av Dreamhack. Mästarmötet mellan Team Acer (med bland annat den koreanska världsstjärnan MMA - Mun Seong Won) och Team Liquid (med bland annat norske Snute - Jens Aasgaard) börjar klockan 13.00 lördagen den 29 mars. I prispotten ligger 10 000 dollar, vilket är rekord för en tävling av detta slag.

”Det är trettonde året i rad som vi arrangerar Dustin Expo och det märks att det fyller en viktig
funktion för IT branschen. Dustin Expo är inte bara den enda i sitt slag i Sverige utan också Nordens största IT-mässa. Det är här de hetaste produktnyheterna och de smartaste nya IT-lösningarna visas upp”, säger Caroline Johansson, nordisk marknadsdirektör på Dustin.

Dustin Expo 2014 äger rum 27-29 mars. Mässan är uppdelad på tre dagar, där de två första dagarna riktar sig till företag. Den tredje och sista dagen, lördag den 29 mars, är mässan öppen för allmänheten.

För löpande och aktuell information om Dustin Expo, besök expo.dustin.se eller Facebook Dustin Expo 2014. Fri entré alla dagarna.

Fakta om Dustin Expo 2014:

• Torsdagen 27 mars – kl. 10.00–17.00
    Mässan håller öppet för företagskunder.
  • Fredag 28 mars – kl. 10.00–15.00
    Mässan håller öppet för företagskunder.
  • Lördag 29 mars – kl. 10.00–17.00
    Mässan är öppen för allmänheten.

För ytterligare information:

Robin Olenius, presskontakt
E-mail: press@dustin.se
Telefon: 08-553 44 211

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och hemelektronik. Sedan starten 1984 har vi vuxit till en koncern med fler än 500 engagerade medarbetare i Sverige, Danmark och Norge. Idag omsätter vi 4,6 miljarder kronor och erbjuder omkring 200 000 produkter med tillhörande tjänster via webben och vår katalog. Våra kunder utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Vi erbjuder smarta helhetslösningar, brett sortiment och snabba leveranser – allt för att tillgodose dina IT-behov. Mer information hittar du på dustin.se.

Taggar: